Пензель

Ігор Мельник – яскравий приклад художника, котрий постійно у роботі,  демонструє нові рішення та шляхи у мистецькому відлунні живопису.

На території Стрийського ВХПУ знаходиться майстерня Ігоря Мельника, де постійно пахне фарбами та чути шум мастихіна, який накладає впевнені мазки фарби на полотно, шурхотіння великих щетинних пензлів. Роботи Ігоря яскраві, насичені, експресивні, колористичні, цікаві за рішенням та виконанням. Художник багато експериментує з барвами, різними матеріалами, форматом полотна. Декотрі роботи переросли в монументальні. Митець знаходиться у постійному пошуку нових рішень і добивається виразних форм для вираження своїх ідей, які черпає з життя. Він активний учасник мистецькіих виставок та проектів, які пропагують рідний край. Своїми роботами  популяризує Стрийщину та Україну, демонструє та викликає любов до мистецтва, самобутності українського народу та всього національного. Полотна живописця та викладача художнього училища також сприяють розвитку творчих здібностей його учнів, їх самовираженню.

Творчість Ігоря Мельника отримала численні відгуки, рекомендаційні листи відомих стрийських та Львівських митців.

В кожній картині відчувається глибоке розуміння і осмислення життя, пошук нових пластичних форм, який втілився через образи птахів (Лелек). Саме серія картин «Лелеки» (Тотем України) витворює нову міфологію, що розкриває одвічну онтологічну проблематику – проблематику людського буття. Лелека постає, як образ чоловіка, що уособлював в українських апокрифах давньогрецький аналог Пандори. Чоловік, за Божим обранням чи покликом, повинен був виконати свою місію. Але одвічна людська цікавість та недовірливість перетворила його життя на одвічне випробування. За легендою, не викинувши міха з поневоленою нечистю, а заглянувши до середини, чоловік випустив зло та розмаїте гаддя по землі. З тих пір він і приречений збирати його по всіх усюдах обернений на птаха.

Дудич Іван – мистецтвознавець, науковий працівник Національноі Галереї мистецтв ім. Б. Возницького.

"Моїм тотемом постає людяність та одвічні людські цінності. Можливо, саме тому, лелека асоціюється з образом народності та українства. Це птах, що живе поруч людей, птах, який мовби віддзеркалює нас та наше суспільство, нашу сутнісну природу та внутрішній уклад. Мій Лелека – це образ неприкаяної душі, що прагне неба, але прив’язаний до землі" (Ігор Мельник).

Виставки:

4"Передчуття нового", "Він і Вона" – Музей Ідей, Львів, 2008–2009 рр.
"Різдвяні скарби" – Палац мистецтв, Львів, 2009 р.
"Пейзаж–Антипейзаж" – Львів, Жовква, 2013 р.
"До дня Незалежності" – Львів, Жовква, 2014 р. 
Виставка графіки та живопису "Віртуози" – Львівська Обласна Філармонія, 2016р.
XV Міжнародний пленер "Wolj Sikowie" – Польща, 2008 р.
XIV Міжнародний пленер "Sulencin" – Польща, 2009 р.
V Міжнародний пленер "Gogolowskie Drewoludy" – Польща, 2009 р.
XXIV Міжнародний пленер "Porocowice" – Польща, 2010 р.
Український молодіжний пленер "Шляхами наших перемог" – м. Рівне–Дубно–Остріг, 2009 р.
"Передвеликодні дари зі Львова" Nicolas Salmeron" – Іспансько - Український центр,  м. Мадрид, 2010 р.
"Передвеликодні дари зі Львова живопис, іконопис" – Катедра святого Володимира, м. Париж, 2010 р.
I Міжнародний пленер «Стрийська палітра» ім. Івана Хандона – м. Стрий, 2012р.
Міжнародний пленер «Сучасного мистецтва» – АР Крим, 2012р.
Учасник мистецького фестивалю АРТ пікнік «Креденц» – м. Виноградів, 2012р.
АРТ "ПАРК" – Московський мистецький фестиваль сучасного мистецтва, м. Москва, 2012 р. 
"Creative contemporary artists" – Німеччина. м. Берлін, 2013 р.
"Talent Energy Fest" – Міжнародний арт-фестиваль, м. Київ, Київська фортеця, 2014 р.
"Фельдман АРТ Парк" – Міжнародний арт-фестиваль, м. Харків, 2015 р.
"Мальовнича Україна" – с. Кмитів Житомирської обл., 2010 р.
"День художника" – м. Київ 2011–2013–2014–2015 рр.
"Різдвяна виставка" – м. Київ, 2011–2012–2013 рр.
"Український фолькмодерн" – м. Чернівці, 2012 р.
"Осінній салон" – м. Львів, 2012–2013–2014–2015 рр.
"Зелена хвиля" – Галерея "Митець", м. Київ, 2013 р.
Трієнале абстрактного мистецтва "ART–AKT"  – м. Чернівці, 2013 р.
"Всеукраїнська виставка молодих художників" – м. Тернопіль, 2013 р.
"Весняний салон" ЛНСХУ – м. Львів, 2014–2015–2016 рр.
"До дня Незалежності України" – м. Киів, 2014–2015 рр.
"До дня Незалежності України від молодих художників" – м. Киів, 2015 р.
"Шевченко і сучасники" – Виставка Автопортрету, присвячена 200-ттю з дня народження Т.Г. Шевченка, м. Львів, 2014 р.
Палац мистецтв – Виставка «абстрактного мистецтва», м. Київ, 2015 р.
Всеукраїнський Арт – проект "З любовю до України" – м. Стрий, м. Львів, м. Харків, м. Херсон, 2014 р.
"Меморіал Куїнджі" – Центр сучасного мистецтва і культури ім. А. І. Куїнджі, м. Маріуполь, 2016 р.
"Дебют" – Краєзнавчий музей "Верховина", м. Стрий, 2010 р.
"Acrilуc" – Краєзнавчий музей "Верховина", м. Стрий, 2010 р.
"Чорне по білому" – Музей "Народної архітектури та побуту", м. Львів, 2011 р.

 

 

Сьогодні, 20 червня, минає 100 років з дня народження самобутньої майстрині української народної вишивки, стриянкиІрини Ольшанської.

Нитка до нитки, колір до кольору і оживає навколишній світ яскравими неповторними узорами. Жіноче обличчя, освітлене білизною полотна, схилене над вишивкою. Усі сподіванки і мрії, барви лісу, лугу і поля мають зацвісти на тканині квітами, спалахнути зорями і замерехтіти метеликами, одне слово, ожити в образному вирішенні і стати твором мистецтва. Жіноча уява, наче березнева брунька, що повна вщерть творчого цвіту, розбрунюється неповторною гамою на сорочці чи рушникові, подушці чи серветці, доріжці чи настільнику.

Ірина Михайлівна Ольшанськавишивальниця самобутня. Її творчість позначена пошуком, оригінальним вирішенням узорів, неабияким мистецьким темпераментом.

Троянди і виноград на вишитій нею серветці ніби доповнюють думку Максима Рильського про красиве і корисне - цих два крила гідності людської. Червоно-чорними нитками вишиті зорі на рушникові, від якого віє справжньою художницькою довершеністю і плавність ліній. Комплекту сетветок виконаних яворівським узором, властива бездоганна техніка, вдалий добір кольорів. Подібне враження справляють дві подушки, виконані гладдю і низинкою, де творча наснага вишивальниці переросла у справжнє мистецтво, що чарує уяву і зір.

Ніжний візерунок вирішений хрестиком ліг на серветку, яка стала неоціненною прикрасою кімнати, що вже давно перетворилася у своєрідний музей. Таким же високохудожнім твором є вишита низинкою на темносиньому фоні доріжка.

ul_slНапиши музику
Сонячним світлом
Як ранок рожевий у вікнах
Як чиста молитва ранкова - душі потреба
Коли злітає вона до неба...

Не так давно ми публікували статтю мистецтвознавця Григорія Островського про стриянку Уляну Слюсар. Про пані Уляну написано чимало - не тільки як про архітектора, графіка, художницю, гобеленницю - вона направду людина щедро обдарована Богом різними талантами та добротою. Сьогодні хочемо знову привернути Вашу увагу до творчості нашої землячки і запрошуємо переглянути частину її творчого доробку у галереї стриян.

Усім, хто зацікавиться більше, пропонуємо переглянути фільм про творчість Уляни, зазирнути до джерела її фантазії, послухати її поезію і її саму. Завантажити фільм "Жар-птиця" можна тут.

1-го березня минає 115-а річниця з дня народження видатного українського художника-монументаліста, живописця, реставратора, декоратора – Олександра Харківа. Щоправда, він походив із Полтавщини, та доля привела його провести кінець життя на нашому Підгір’ї.

Олекса, як його називали друзі в Галичині, народився 1 березня 1897 року в м. Кременчуці на Полтавщині. Зростав серед дивовижних краєвидів, широких ланів, перелісків і чистих річок, між живописних пагорбів рідної Полтавщини. Після закінчення реальної гімназії поїхав до Петербурга з наміром студіювати електротехніку. Навчання перервав у 1918 – 1920 рр., відбуваючи тоді військову службу в армії, дослужився до ступеня поручника. В цей час змінилися професійні зацікавлення молодого чоловіка і в 1922 році записався до Академії мистецтв у Кракові на відділ малярства. Навчався у відомих професорів Станіслава Дембіцького, Йосифа Магоффера (знаменитого маляра і педагога), Яна Войнарського (декоратора). Склав іспити з теоретичних предметів: історії мистецтва і технологічної хімії, а в 1924 р. за малярські праці на академічній виставці він отримав похвальне відзначення.

anchor